fredag 22 maj 2026

Dagen jag bävat för

I onsdags kom då dagen som jag bävat för, jag var till kuratorn och då kom dagen jag bävat för sedan jag började gå till kuratorn, det sista besöket.

Usch, vill inte ens tänka tanken att inte kunna prata med henne för hon var så bra och fick mig att tänka annorlunda och nu helt plötsligt var det så lång kö och så många unga som behövde hjälp.

Jag fick höra av mig till hösten om jag mådde sämre, hon tyckte att jag vet ju vad jag ska göra för att inte må dåligt psykiskt, jag har alla verktyg och jag behöver bara använda dem.

Det kändes redan förra gången jag var till henne att hon gett upp, hon kunde inte hjälpa mig mera.

Visst jag förstår att många mår dåligt.

Jag mår också dåligt, men det väl de unga som räknas i dagens samhälle, inte räknas jag en uråldrig klimakteriekossa med sjukpension.

Det känns inge bra, vill bara gråta precis som jag ville göra i onsdags, men inga tårar kommer.

Maken blev lite sur att hjälpen hos kuratorn är slut.

Och jag har ju min kontaktperson att prata med, jo det är sant och jag skulle inte klara mig utan henne.

Jovisst kan jag prata med min kontaktperson, ibland vill man kanske inte att hela stan ska höra allt man säger och när man sitter på café så blir det ju lätt att vissa tjuvlyssnar på vad man säger.




Så lite orolig är jag över hur detta ska gå, hon frågade mig vad jag kände angående det sista besöket och jag tyckte att jag får väl ta mig i kragen och då svarade hon att jo ibland får man faktiskt göra det.

Jag trodde att det var något man inte skulle säga till någon med psykisk ohälsa, men det var väl enklast så.

Men annars var hon ju så bra, fick mig på andra tankar.

torsdag 14 maj 2026

Skit värk

 Väderomslagskärring som jag är så har jag värk från hell, vaknade 4 på morgonen pga skitvärken.

Det är just nu lättare att tala om var jag inte har ont, så jag köpte lite blommor till mig för att pigga upp mig lite men det hjälpte inte.




Jag blir så deppig av att ha ont, hela tiden.

Snart ska vi fara och åka bil.

Igår köpte jag ett Lundby dockskåp för 150 kr, dock inga möbler.

lördag 9 maj 2026

Mår pyton

I 1 vecka har jag nu mått pytonorm: trött, huvudvärk, ledvärk, muskelvärk, matt, tendens till yrsel men förutom det så är det hyfsat men jag blir förstås lite deppad och nere av att må såhär och på måndag ska jag och lämna blodprover.

Pga yrseln så slog jag huvudet i bilen igår när jag skulle kliva in i bilen och det gjorde ju inte saken bättre direkt.

Allt det är biverkningar på höjningen av min blodtrycksmedicin som gjordes i onsdags den 29 april.





onsdag 6 maj 2026

På besök

I eftermiddags har jag och maken varit och hälsat på en vän, vi satt där i 2 timmar och fikade och pratade, det var riktigt trevligt.

Hon bjöd på vaniljbullar och sommarkaka och åt mig hade hon köpt en Trocadero för att jag inte dricker kaffe.

Nu är jag jättetrött, hjärntrötthet pga för mycket intryck både syn och hörsel.

Så jag ska nog vila en liten stund, få se om jag kan varva ner.




Vet inte om jag lagt upp denna bild tidigare.

tisdag 5 maj 2026

Espresso House

I förmiddags kom min kontaktperson och hämtade mig och vi gick en liten promenad med hennes hund och vi var på Espresso House och satt där och pratade, det var trevligt.

Min man kom sedan och hämtade mig och jag och han åkte och veckohandlade på ICA, där köpte jag denna bukett med blommor.





Igår fick vi bytt till sommardäck på bilen, då blev vi 500 kr fattigare, men det var det värt.

Lampa

Igår köpte jag denna Svamplampa för 30 kr.



söndag 3 maj 2026

Pioner

Här kommer bilder på de Pioner jag köpte i tisdags på ICA, jag fotade bilderna igår kväll.




lördag 2 maj 2026

Billigt fylleslag

Min läkare höjde min blodtrycksmedicin i onsdags och när jag skulle gå på toa igår morse så fick jag ta stöd av möbler, väggar och dörrar för att ens ta mig dit, hela rummet snurrade (billig fylla) så jag läste på fass.se och den vanligaste biverkningen på min medicin var yrsel/svindel, hoppas det är övergående för annars kommer nog alla som möter mig tro att jag är full, väldigt obehagligt.

Ringde 1177 igår och hon på 1177 trodde att jag fått kristallsjukan och tyckte att jag skulle gå tillbaka till läkaren om det inte blev bättre.

Tyvärr känns detta inte som kristallsjukan.

Utan detta är biverkan på min medicin.