onsdag 6 oktober 2021

Idiotförklarad

Gång på gång blir jag (som det känns för mig) idiotförklarad av boendestödet, jag har ju ett socialt träningsbesök på schemat en gång i månaden, där jag och boendestödet ska träna mina sociala kunskaper eller bristen på dem.

Jag valde själv att plocka bort dessa möten när pandemin började för att inte umgås så mycket med okända personer.

I förra veckan så kom de då från boendestödet och hon började då prata om detta sociala besök om jag ville fortsätta med det och jag sa ja, varför inte.

Då kommer hon med kommentaren, ja, detta har ju gällt alla att vi tagit bort dessa besök så du är inget special fall, varför ens påstå nått sånt?

Jag vill inte bli behandlad som ett special fall, jag vill bli behandlad som en människa med respekt för den jag är.

Jag som bara, say what? det fattar jag väl att det gällt alla, hur dum i huvudet tror de att jag är egentligen?

Det med att de börjat behandla mig som mindre vetande började då jag sa att jag har förvaltare nu.

Har jag verkligen blivit så annorlunda sedan jag fick förvaltare? eller ska sanningen fram så ansökte jag själv om att få förvaltare och det är nog det bästa jag gjort på länge.

Det är visst något slags stigma och tabu att inte kunna eller orka med ens egen ekonomi själv man blir automatiskt dumförklarad.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar