fredag 1 oktober 2021

Primperan

Har drabbats av illamående, haft det sedan i söndags kväll från och till och det är en biverkning på min nya medicin, men sedan i onsdags morse har jag varit konstant illamående och redan på eftermiddagen i onsdags under promenaden så frågade boendestödet hur jag mådde och jag sa som det var att jag var konstant illamående och förklarade varför.

Igår var illamåendet värre än i onsdags och jag sov större delen av dagen då jag inte orkat vara vaken, så kom samma person från boendestödet som i onsdags och hon frågade mig hur jag mådde och återigen svarade jag att jag är konstant illamående och vi pratade lite om ditt och datt och jag lyckades förtränga att jag mådde illa lite då och då, men det fanns som där hela tiden och liksom bubblade.

Så började hon från boendestödet och försöka pumpa mig på information, vi har ju fyllt i en enkät om hur boendestödet fungerar och vad de kan bli bättre på och den ska ju vara anonym och hon börja då och försöka fiska i den enkäten (eller jag upplevde det så) för hon sa något i stil med att du har ju fyllt i den och finns det något du vill tillägga som du inte skrivit i enkäten så kan du ju ta upp det nu, så vi kan lösa alla missförstånd.

Jag tänkte då för mig själv om jag tillägger något nu, då blir ju enkäten inte anonym längre för då måste jag ju ta upp saker som jag nämnt i enkäten.

Sedan så började hon fråga mig om jag fortfarande mådde illa och jag sa ja, det gör jag och hon frågade mig det ex antal gånger, säkert var 5 minut eller så, hade evigt lust att spy på henne.

Hon ville jag skulle ta kontakt med en läkare, så när hon äntligen gick härifrån så kom jag på att vi har ju Primperan hemma som funkar mot illamående men så läste jag på FASS och jag får inte äta Primperan för jag äter Fluoxetin.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar